Běhání a hubnutí

Chcete zhubnout, ale Vaše snahy se míjejí účinkem? Anebo se Vám hubnutí daří a hledáte způsob, jak ještě více podpořit svou cestu za štíhlou postavou? Pak vyzkoušejte pravidelné běhání.

Máte rádi běh? Pro mnoho lidí patří běh mezi neoblíbenou disciplínu. Často za to může snaha běžet tak dlouho, až jsme úplně zpocení, zadýchaní a vyčerpaní. Špatný začátek pak může od běhání odradit na celý život. Pojďte to s námi změnit a naučte se běhat efektivně a příjemně.

Jak začít běhat?

Protože při běhání jsou zatěžovány klouby na nohou, především kolena a kotníky, pakliže trpíte obezitou, je vhodné nejdříve shodit nějaká kila pomocí pohybových aktivit, při kterých se příliš nezatěžují klouby, jako je třeba plavání anebo cviky s hmotností vlastního těla na zemi. Jinak by Vám kvůli vysoké hmotnosti hrozilo předčasné opotřebení kloubů.

Pokud máte problémy jen s nadváhou, je pro Vás běh ideálním řešením, jak se jí zbavit. Běh může být pro netrénovaného člověka zpočátku obtížný, ale brzy určitě zjistíte, že se na běhání těšíte a jste čím dál lepší, o ubývajících kilech a stále krásnější postavě ani nemluvě.

Nesnažte se přepínat, jinak si běhání nebo jakoukoliv jinou pohybovou aktivitu zošklivíte hned na začátku. Běhejte jen tak dlouho a tak daleko, kolik Vám fyzická kondice dovolí a zvolte při tom rychlost, při níž se nezadýcháte natolik, že pak nebudete schopni promluvit.

Vůbec nevadí, když nejprve zvládnete běžet třeba jen pár desítek nebo stovek metrů – s každým dalším tréninkem to jistě bude o kousek lepší a snazší a po čase zvládnete běžet bez přestávky i desítky minut.

Kdy běhat?

Pokud Vám jde především o hubnutí, pak nejlepší je běhat ráno ještě před snídaní. Díky tomu budete spalovat především tuky, zatímco při běhání až po jídle byste spalovali energii právě přijatou z potravy a hubnutí by tak nebylo příliš efektivní.

Jak dlouho, jak často a jak rychle běhat?

Ideální trénink by měl trvat přibližně 30 až 90 minut. I když zpočátku tak dlouhou běžet nevydržíte, po čase se určitě dostanete i na tyto hodnoty. Vhodnou rychlost běhu si lze kontrolovat pomocí měřiče tepu, avšak postačí i jednoduché pravidlo, které říká, že při vhodné rychlosti běhu dokážete souvisle mluvit, zatímco běžíte-li příliš rychle, zadýcháte se natolik, že Vám mluvení dělá potíže.

Doporučuje se běhat třikrát až šestkrát týdně. Při méně častém běhání by trénink nebyl příliš efektivní a při každodenním běhu by tělu zase chyběl čas na regeneraci.

Jen běhání nestačí

I když je běh zdravý a přirozený pohyb, jen samotné běhání pro komplexní procvičení celého těla nestačí. Zvolte si také nějaký doplňkový druh pohybu, třeba plavání, cvičení Pilates, posilování, veslařský trenažér apod. Samozřejmě neopomíjejte také zdravou a kaloricky správně nastavenou stravu složenou především z čerstvých a kvalitních surovin.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id4590 (magazinzlin.cz#46)


Přidat komentář


Dále by Vás mohlo zajímat